Wanneer wordt de N279 tussen Veghel en Asten ook 2×2 baans?

Als men met de auto, motor of vrachtwagen vanuit de gemeente Deurne richting Den Bosch gaat dan heeft ieder wel eens de N279 gebruikt, of te wel langs het kanaal naar den Bosch.

Deze weg wordt steeds drukker en de rijen voor de stoplichten worden steeds langer, wat tijd kost. En zeker voor het werkverkeer geld “tijd kost geld”.  En als je dan op de 2×2 baans gedeelte komt vanaf Veghel naar Den Bosch denk je elke keer weer waarom is dat niet de hele weg zo? Al jaren worden er pogingen gedaan om ook het stuk tussen Veghel en Asten ook 2×2 baans te maken, Er zijn al vele stukken grond hiervoor aangekocht maar het wel maar niet lukken. De N279 gaat door verschillende gemeentes en die kunnen maar niet op 1 lijn komen.

Daarom vinden alle VVD fracties in de verschillende gemeentes langs de N279 dat ze samen met de ondernemers een sterke vuist moeten maken om dit project eindelijk voor elkaar te krijgen. Ook de VVD afdeling van provincie Brabant heeft dit hoog op de agenda staan en daarom is er  op 1 maart 2024 in het provinciehuis van Brabant een manifest ondertekent met als doel om dit project nu zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. De verkeersdrukte en verwachtingen laten een verdere vertraging niet meer toe!

Teken mee en onderstreep de urgentie via: https://petities.nl/petitions/kom-samen-met-een-oplossing-voor-de-n279-voor-2030?locale=nl ;

Maar natuurlijk  willen we als VVD Deurne weten hoe de bewoners en bedrijven hier over denken.  Laat ons uw mening of ideeën  horen door de volgende vragen te beantwoorden:

-Moet de N279 wel of niet 2×2 baans worden tussen Veghel en de aansluiting op de rotonde A67  bij Asten? En natuurlijk kunt u ons ook laten weten waarom wel of niet. Stuur een e-mail naar  info@vvd-deurne.nl.