Geen McDonald’s in de Walsberg

Fastfood keten McDonald’s heeft een vergunningsaanvraag gedaan voor de bouw van een fastfood restaurant in de Walsberg aan de Milhezerweg. Inwoners uit de Walsberg zijn hier niet blij mee en hebben tijdens de raadsvergadering van 27 februari een petitie overhandigd aan onze burgemeester die ruim 1400 keer is ondertekend. Het mag ook zeker gezegd worden dat er op een erg nette manier werd er geprotesteerd tegen de mogelijke vestiging van dit McDonald’s filiaal.

Ook wij hebben onze bedenkingen over de keuze van deze locatie en hebben dan ook samen met de overige partijen een motie ingediend. Een motie om erg zorgvuldig om te gaan met de aanvraag en alle aspecten mee te nemen in de overwegingen. Zeker de verkeersveiligheid is in deze misschien wel doorslaggevend.

Maar we moeten ook realistisch zijn, de locatie heeft een horeca bestemming en biedt ruimte voor voldoende parkeerplaatsen. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat er juridisch geen gronden zijn om deze aanvraag af te wijzen. Wij pleiten er van ook voor om, wat er ook gebeurd, het gesprek met McDonald’s aan te gaan. Dit om, mochten ze echt voornemens zijn om in Deurne een filiaal te openen, dit op een andere locatie te doen. Eentje die meer geschikt is voor de verkeersbewegingen en niet zo dicht tegen een woonwijk ligt. De toekomstige PDV locatie aan de Helmondseweg zou hier een optie kunnen zijn.