LEEFBAARHEID

WIJ HOREN GRAAG VAN JE WAT ER SPEELT IN JOUW WIJK OF DORP

MET GROENE LEEFBARE DORPEN EN WIJKEN

We wonen allemaal graag in een wijk waar we ons thuis voelen. Een wijk die groen, schoon en veilig is. Waar buren met elkaar een bijdrage leveren aan het onderhoud van de straat, maar ook het schoonhouden van de eigen tuin, balkon en straat. De gemeente stimuleert dat de wijk en buurt schoon blijven.

Wij hebben ervoor gezorgd dat er een budget kwam van 10 miljoen euro om te investeren in maatschappelijke voorzieningen. Nu moet er doorgepakt worden. We willen resultaat zien! We eisen dat er in 2022 zichtbaar iets gebeurt in Neerkant, Walsberg en Zeilberg. Slimme combinaties van onderwijs, sport, ontmoeten zijn en blijven daarbij de oplossing.

We willen dat onze stoepen en straten er netjes en verzorgd uitzien. Stoeptegels liggen recht en onkruid is verwijderd. Daarmee voorkomen we verloedering en houden we onze omgeving fijn.

Bij het onderhoud van groen werken we zoveel mogelijk samen met inwoners. Initiatieven van bewoners en organisaties om de eigen straat of buurt te vergroenen en onderhouden worden van harte aangemoedigd.

Deurne heeft een lage afvalstoffenheffing, dat willen we zo houden. Dat kan door hergebruik en recycling. ‘De vervuiler betaalt’ ondersteunen we van harte. Mensen die hun best doen worden in Deurne beloond.

Tegelijkertijd zien we dat asocialen afval dumpen, omdat ze te lui zijn om hun afval weg te brengen of er geen geld aan uit willen geven. Dit kost de goedwillende inwoners geld. We willen daarom actief beleid om dit tegen te gaan. Daarbij onderzoeken we of de milieustraat voordeliger kan, maar kijken ook naar het harder bestraffen van dit gedrag.

Neem vandaag nog contact met ons op

Heb je vragen en/of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op. Dat kan per telefoon, Facebook, Instagram, email, of via het onderstaande contactformulier.