BEREIKBAARHEID

WIJ HOREN GRAAG VAN JE WAT ER SPEELT IN JOUW WIJK OF DORP

WAAR VLOT VERVOER VAN A NAAR B IS

We verplaatsen ons allemaal voortdurend. We gaan naar werk, bij vrienden en familie op bezoek of wandelen een rondje in onze buurt om de hond uit te laten. Hoe we ons ook verplaatsen: het is fijn om zonder al te veel gedoe van A naar B te komen. En het is bovenal belangrijk dat verkeersituaties veilig zijn voor voetganger, fiets en auto.

Het is belangrijk dat onze reistijd niet langer is dan nodig. Daarom werken we aan goede doorstroming van het verkeer, voor fiets, auto en ov. Door verschillende vormen van vervoer beter op elkaar aan te sluiten, komen we sneller aan op onze bestemming en voorkomen we onnodige uitstoot door opstoppingen. Daar is een snelheidsverhoging van 50 naar 70 km / uur op de randwegen voor nodig. Daarnaast moet de mogelijkheid tot een tweede spoortunnel en een Noordelijke omlegging onderzocht worden.

Er zijn ook simpelere oplossingen die we snel kunnen uitvoeren. We willen een betere bewegwijzering om Deurne heen om zo te voorkomen dat iedereen door het centrum rijdt. Het verkeer vanuit Helmond kan via de N279 naar Liessel worden geleid. Daarmee wordt de Binderendreef ontlast. Slimme oplossingen met veel effect.

Verkeersveiligheid heeft onze prioriteit. We richten onze straten en wijken, in het bijzonder in de buurt van scholen en sportclubs, veilig in. Dat doen we in samenwerking met politiediensten, ouders en buurtbewoners. Er moeten meer snelheidsbeperkende maatregelen worden gerealiseerd in de directe woonomgeving. Sluiproutes moeten worden gesloten en landbouwverkeer worden omgeleid.

Of het nu met een “gewone” fiets, een elektrische fiets of een ander nieuw vervoersmiddel is: onze inwoners kunnen zich prettig en veilig door de gemeente Deurne bewegen. Deze ontwikkelingen vragen om fietspaden en wegen die worden ingericht op de toekomst, waarbij veiligheid en doorstroming centraal staan.

Het is belangrijk dat het openbaar vervoer van goede kwaliteit is, met een goede verbinding tussen dorp, stad en regio. Het behouden van een intercity station is essentieel. Moderne initiatieven als deelautos, deelfietsen en elektrische (snel) bussen moeten worden omarmd en gestimuleerd. Als uitgangspunt zou een inwoner uit Deurne net zo snel in Den Bosch, Eindhoven of Venlo moeten kunnen zijn door het gebruik van de deelauto, een (snel)bus of intercity als door het gebruik van een eigen auto.

Het openbaar vervoer en voorzieningen zoals de belbus en regiotaxi zijn goed toegankelijk. Stations zijn aangepast zodat mensen met een beperking ook kunnen instappen.

We willen veilig naar ons werk of familie kunnen via de A67 of N270. Dat vraagt continu aandacht van de politiek in Den Haag en in Den Bosch. De Deurnese VVD is de enige partij in Deurne die daar serieus vertegenwoordigt is. De A67 filevrij of een verdubbeling van de N270 richting Helmond zijn grote wensen.

Er moet een goede infrastructuur komen voor elektrisch rijden, met voldoende oplaadpunten. We willen deze commercieel aanbesteden om de tarieven scherp te houden.

Neem vandaag nog contact met ons op

Heb je vragen en/of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op. Dat kan per telefoon, Facebook, Instagram, email, of via het onderstaande contactformulier.