Tom Oomen

Wethouder

Tom is geboren en getogen in Liessel en woont samen met Hannah in Deurne. Sinds 2016 is hij verbonden aan de Deurnese VVD. Eerst als commissielid en sinds 2019 als raadslid en fractievoorzitter. Bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen was hij de lijsttrekker. Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 is Tom namens de VVD Deurne wethouder in de Gemeente Deurne.

“Toen ik ruim vijf jaar geleden politiek actief werd had ik een duidelijk doel. Het liberaal geluid laten horen in Deurne: meer vrijheid voor onze inwoners, meer kansen, minder regels, de overheid als bedrijf en gewoon problemen praktisch aanpakken zoals de woningnood of drugs en -wapengebruik onder jongeren.

Inmiddels zijn al flink wat doelen aangepakt. We bouwen veel woningen, investeerden flink in sportvelden, voorzieningen in dorpen en hebben geld geregeld voor het zwembad. Dat we dit voor elkaar kregen terwijl we in Deurne de lasten voor onze inwoners niet hebben laten groeien in tijden van grote financiële problemen is een prestatie van formaat. Maar het zijn zeker ook de kleinere dingen die laten zien hoeveel impact beslissingen van een gemeenteraad kunnen hebben voor inwoners. De dingen die je hoort als je bij iemand aan de keukentafel een kop koffie gaat drinken. Dit soort gesprekken drijft me!

Maar we zijn er nog niet. Deurne zou wat mij betreft een gemeente “nieuwe stijl” moeten zijn. Transparant, met heldere communicatie naar haar inwoners. Veel ruimte voor ondernemende mensen en waar het fijn wonen is. Scherp bestuurd door het college, maar even zo scherp gecontroleerd door de gemeenteraad en haar inwoners.”

Ga naar de bovenkant