Wonen Deurne
- 17 juli 2018

Woningaanbod in Deurne veel te laag. Nieuwe plannen noodzakelijk!

Het aanbod aan tussenwoningen, hoekwoningen, tweekappers en appartementen in Deurne blijft veel te laag. Dat blijkt uit de Kwartaalrapportage Zuidoost-Brabant van Van Santvoort Makelaars. Er is te weining aanbod en te weinig keuze. VVD Deurne wil daar snel verandering in brengen en snel starten met nieuwe projecten.

Ook de verkoop van bestaande huizen zit enorm in de lift. Het aanbod is in een periode van 2 jaar zelfs gehalveerd: -54%. Van de woningen die te koop staan is bovendien 66% vrijstaand, dus in de overige categorieën is de situatie krap tot zeer krap te noemen.

Deurne Centrum:
VVD Deurne is groot voorstander om nieuwe projecten op korte termijn te starten. Daarbij kunnen we een win-win-win situatie creëren in het centrum van Deurne:
- Minder winkels.
- Meer woningen.
- Kwaliteitsverbetering centrum.

VVD Deurne daagt vastgoedeigenaren, projectontwikkelaars en winkeleigenaren uit om met mooie passende plannen te komen.

Kerkdorpen & Kernen:
VVD Deurne vindt het belangrijk dat ook de kerkdorpen en kernen van Deurne (Walsberg, Zeilberg) gestaag kunnen blijven groeien. Vooruit kijken is daarom belangrijk. Eerder stelde VVD Deurne al raadsvragen om ook in Liessel mogelijkheden voor de toekomst te gaan voorbereiden.

Wij blijven ons hard maken voor voldoende woningbouw voor onze inwoners! Dat is noodzakelijk voor de leefbaarheid op korte, maar vooral de lange termijn!