VVD Deurne helpt mee met kienavond Liessel
- 10 november 2015

VVD Deurne helpt mee met kienavond Liessel

Donderdagavond 5 november heeft een deel van de fractie, waaronder fractievoorzitter Willeke van Rooij, Martijn Lukassen, Mirjam van Asten en Liesbeth Goorts, zoals inmiddels jaarlijks gebruikelijk is, meegeholpen met het jaarlijkse kienavondje. In de ontmoetingsruimte van Ons Plekske in Liessel vinden deze kienavondjes plaats.

In Ons Plekske worden naast een eetpunt en een buurtkamer dagelijks dag- en avondactiviteiten georganiseerd voor de bewoners van De Wellenshof, De Gasterij en andere senioren uit Liessel. Ons Plekske heeft een eigen ruimte in De Gasterij en is geheel zelfvoorzienend. Dat met de hulp van meer dan 70 vrijwilligers!

Tijdens deze avond heeft VVD Deurne de wekelijkse kienavond georganiseerd samen met de vaste vrijwilligers. De ouderen waren zichtbaar tevreden met de door VVD Deurne ter beschikking gestelde prijzen.

Naast gezelligheid was het voor de fractie ook interessant om met de vrijwilligers en bezoekers in gesprek te gaan. Mantelzorg, zorgcoöperaties en andere vormen van (vrijwillige) ouderenzorg worden steeds belangrijker en staan centraal binnen de gemeentelijke zorgtaken. Als fractie zullen wij de ontwikkelingen binnen de (ouderen)zorg natuurlijk op de voet volgen en zullen wij Ons Plekse ondersteunen daar waar mogelijk. Zoveel inzet van vrijwilligers is bewonderenswaardig te noemen!

Ons Plekske, wederom bedankt voor deze gelegenheid en tot volgend jaar!