Wegwerkzaamheden Stationsstraat - © Tom Oomen
- 7 november 2019

Verminder de overlast van werkzaamheden!

De vele wegwerkzaamheden in de gemeente Deurne zorgen voor overlast bij de inwoners. Dit zal enkel toenemen wanneer in de zomer van 2020 de schop in de grond gaat voor de spoortunnel op de Binderendreef. Deze overgang zal dan meer dan een jaar afgesloten zijn.

De Deurnese VVD wil de overlast verminderen en pleit voor een incidenteel bedrag om dit te financieren. “Wij roepen het college op om meer regie te nemen en Deurne bereikbaar te houden. Om hen hierbij te helpen willen wij 81.950 euro reserveren voor het verminderen van de wel bekende overlast”, aldus VVD fractievoorzitter Tom Oomen.

De kosten wil de VVD halen uit een mobiliteitsfonds dat in 2009 is opgezet. Dit fonds heeft tot doel bij te dragen in de financiering van het mobiliteitsbeleid van de gemeente Deurne. Het college stelt voor om dit fonds op te heffen en de overgebleven 81.950 euro ten gunste van de algemene middelen te brengen. Oomen ziet dit anders: “Het doel van het mobiliteitsfonds sluit precies aan bij de overlast die we nu hebben in Deurne. Wij vinden dat je het daar dan ook voor moet gebruiken.”

In de aankomende raadsvergadering van dinsdag 12 november zal duidelijk worden of het initiatief kan rekenen op steun van de andere partijen.