Verbetering Soemeersingel en Koolweg
- 26 februari 2017

Verbetering Soemeersingel en Koolweg

VVD Deurne staat voor mobiliteit. Een goede bereikbaarheid en berijdbaarheid voor onze inwoners en bedrijven en natuurlijk voor iedereen die onze mooie gemeente komt bezoeken. Dat wil niet zeggen dat we alles willen asfalteren en overal racebanen willen maken. Dat wil ook niet zeggen dat we onbeperkt geld willen uitgeven. Er moet een goede balans zijn tussen de noodzaak en de kosten die gemaakt worden.

De voorgestelde langere termijn aanpak van de Soemeersingel en Koolweg voldoet aan de wensen van VVD Deurne. We vinden het belangrijk dat er afstemming plaatsvindt met omwonenden. Planning kan voor hen van groot belang zijn.

De ECM methode heeft onze voorkeur binnen de mogelijkheden die er zijn om de weg te verbeteren. Enerzijds omdat de investering voor een volledige reconstructie te hoog is en leidt tot kapitaallasten gedurende een langere termijn, waarbij tussendoor ook nog onderhoudskosten gemaakt zullen moeten worden. Anderzijds omdat de ombouw tot onverharde weg niet wenselijk is. Het beperkt de berijdbaarheid en levert voor aanwonenden en bedrijven een constante stroom van stof op. Wij kunnen ons voorstellen dat dat tot behoorlijke weerstand zou leiden van bijvoorbeeld de ijsboerderij Hoeve Willem 3, want stof tussen ijs is gewoon niet lekker.

Wij hebben het college gevraagd de voorgestelde aanpak verder uit te werken en ons op de hoogte te houden van de kosten omdat dit voor Deurne een nieuwe aanpak is.