KDO Deurne
- 24 december 2018

Snel vooruit met nieuwbouw KDO turnhal

(Buiten)sportaccomodaties zijn een belangrijk onderdeel van de voorzieningen die we in Deurne hebben. Sporten hoort bij een gezond leven en daarom heeft de gemeente een onderzoek gedaan naar deze voorzieningen. Wat is er goed en waar zitten de knelpunten.

Hier komen vier knelpunten naar voren. De klokuren sport in de gymzaal van de Vlieger, het capaciteitstekort op de velden van SV Deurne en SJVV in de Sint Jozef, kwaliteit van de sportvelden , met name dat velden vaak te nat zijn en dat er financiële steun voor de toplaag vervanging moet komen.

De Deurnese VVD is tevreden met het zeer gedegen onderzoek. We willen dat er snel aan de slag wordt gegaan met de knelpunten. De Deurnese VVD wil ook graag actie rondom de turnhal voor de KDO. We zien het liefst een oplossing in samenwerking met het scholenvierkant en de daar reeds aanwezige sportfaciliteiten.

Bewegingsonderwijs in Zeilberg blijft verder onze aandacht houden. Het geniet ook onze voorkeur dat er ruimte voor bewegingsonderwijs is in Zeilberg zelf. Om het kostenaspect in de gaten te houden zou de ruimte voor bewegingsonderwijs wat ons betreft gecombineerd mogen worden met andere maatschappelijke functies in 1 gezamenlijk gebouw.