Ruud Berkers
- 8 januari 2019

Ruud Berkers verlaat Deurnese politiek

De fractievoorzitter van de Deurnese VVD gaat de politiek verlaten. Per 1 april vertrekt hij voor 3 jaar naar Brazilië vanwege een nieuwe functie. Hij kan daardoor niet langer het raadslidmaatschap combineren met zijn werkzaamheden.

Ruud Berkers zit sinds 2010 in de Deurnese gemeenteraad. Hij werd vanuit plek 15 op de kieslijst met voorkeursstemmen in de raad gekozen. Ook bij de laatste verkiezingen had hij veruit de meeste voorkeursstemmen buiten de lijsttrekkers.

Ruud Berkers was een zeer actief raadslid met een uitgesproken mening over allerlei onderwerpen. Een jaar geleden haalde hij nog de landelijke pers met zijn oproep om de opvang van arbeidsmigranten beter te organiseren. Daarnaast wist hij als getogen Liesselse thema’s uit zijn dorp goed op de agenda te zetten.

Wethouder Marnix Schlösser: “Ruud is een echte volksvertegenwoordiger en stond dichtbij onze kiezer. Daarmee heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de fractie en het succes van onze partij in de afgelopen 9 jaar. We zijn hem daar heel dankbaar voor”.

,,Ik ga een fantastisch nieuwe uitdaging aan, maar het daardoor gedwongen stoppen met de lokale politiek vind ik buitengewoon jammer”, zegt Ruud. ,,Ik heb me altijd bevoorrecht gevoeld om volksvertegenwoordiger te mogen zijn. Inwoners vooruit kunnen helpen en mee aan de knoppen draaien van je eigen leefomgeving is het mooiste wat er is!”

Tijdens de raadsvergadering van 5 februari 2019 zal de gemeenteraad afscheid nemen van de huidige fractievoorzitter van de VVD fractie. Op een later geschikt moment zal de Deurnese VVD op een gepaste wijze afscheid nemen.  Ruud gaat voor Marel als Regional Sales Director aan de slag in Latijns-Amerika.