Zeilberg politiek debat
- 28 februari 2018

Politieke avond Zeilberg: Werk samen vanuit optimisme.

Dinsdag 27 februari organiseerde de Dorpsraad Zeilberg een politieke avond in de Muziekmeule. Het was een drukbezochte avond waar drie thema’s centraal stonden: wonen, leefbaarheid en buitengebied.

Woningbouw:

Lijsttrekker Marnix was duidelijk. Natuurlijk moet je kijken naar woningen voor met name jongeren en ouderen. De Zeilbergse jeugd moet in Zeilberg kunnen blijven wonen als zij dat willen. Dat kunnen zowel koop als sociale huurwoningen zijn. VVD Deurne pleit ervoor om niet alleen naar sociale woningbouw te kijken. Daarmee doe je de Zeilberg tekort. Zorg ervoor dat er altijd kavels beschikbaar zijn, zodat ook zelfbouwers en particulieren hun droomhuis in de Zeilberg kunnen realiseren.

Leefbaarheid:

Een dag voor het debat bracht het CDA op hun facebook pagina een mooi stukje nepnieuws. Via (anonieme) whatsapp hadden ze een bericht ontvangen dat de school in de Zeilberg naar de Kulert zou verplaatsen. Tijdens het debat werd op deze roddel gretig ingesprongen door Transparant Deurne. Dit “geheime” complot zou wel eens de reden kunnen zijn dat de gymzaal zo moeilijk gerealiseerd wordt.

Marnix was helder. Onzin! Natuurlijk kijkt het schoolbestuur van Prodas naar krimp en locaties. Maar in vier jaar tijd als wethouder is er nog nooit sprake geweest van het sluiten of verplaatsen van de school in de Zeilberg.

Een school is de essentie voor leefbaarheid in ieder dorp of wijk. Dit staat voor VVD Deurne niet ter discussie. Zeilberg verdient een school in het midden van het dorp.

Wat betreft de gymzaal was VVD Deurne ook helder. Ja er moet een gymzaal komen in de Zeilberg. Wij willen dat in een dorp gesport kan worden door met name schoolkinderen en ouderen. Voor breedtesport kunnen mensen ergens anders heen. Simpel.

Waarom dit in de Zeilberg nog niet gerealiseerd is blijft onduidelijk. Daarom riep Marnix nogmaals op tot samenwerking. Als het in een complex dossier als zorg kan moet het toch zeker lukken met een gymzaal. Het negativisme door het verspreiden van roddels helpt daarbij de Zeilberg niet. Werk samen vanuit optimisme!

Buitengebied:

VVD Deurne is glashelder. Wij kiezen een agrarisch industrieterrein om boeren te laten ontwikkelen. Daarbuiten willen we zaken mogelijk maken (wonen, zorg, recreatie). We willen absoluut niet meer regels stapelen. Helaas zijn er ook nog steeds veel tegenstellingen in ons buitengebied. Dat willen we aanpakken door enerzijds rotte appels keihard aan te pakken en anderzijds actief het gesprek op te zoeken. Wij doen niet mee aan het steeds weer opzoeken van tegenstellingen.

De foto's van het debat vindt u hier.

Social wall Facebook VVD Deurne
Op de Social Wall heb je al onze online activiteiten in een oogopslag in beeld!
Lijst VVD Deurne 2018
Onze mensen