Gratis Parkeren in Deurne
- 5 januari 2017

Parkeren Deurne Centrum in de ochtend gratis

Op initiatief van VVD Deurne wordt een begin gemaakt met het afschaffen van het betaald parkeren. Vanaf 1 april a.s. kan in het centrum van Deurne dagelijks gratis geparkeerd worden, tot 13:00 uur. En op zon- en feestdagen maar liefst de gehele dag. Dit geldt voor alle plekken waar betaald moet worden. Ook kan iedereen vanaf 1 april in de Zandbosweg en Kruisstraat, nabij het centrum, gratis parkeren. Deze maatregel is een onderdeel van een pakket aan maatregelen waarbij ondernemers en de gemeente Deurne samenwerken om een actief en levendig centrum te waarborgen.

VVD Deurne is erg verheugd dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren aan het betaald parkeren. Onze motie om het helemaal af te schaffen is de start geweest van deze discussie. Wij zijn tevreden dat er nu een stap gemaakt wordt maar gaan er vanuit dat volledig afschaffen van betaald parkeren een belangrijke maatregel is om het centrum levendig te houden en dus meer winkelend publiek naar onze prachtige gemeente te kunnen trekken.

Ons streven blijft dan ook om in de toekomst het betaald parkeren compleet af te schaffen, en nog meer de plaatselijke economie te stimuleren. In 2019 zal een evaluatie volgen betreffende het bovengenoemde plan.

Het plan dat nu klaarligt wordt aangeboden aan de gemeenteraad met de vraag om hiermee in te stemmen en financiële middelen beschikbaar te stellen. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.