Vertrek Mirjam van Asten
- 25 augustus 2020

Mirjam van Asten verlaat Deurnese politiek

Raadslid Mirjam van Asten van de Deurnese VVD neemt binnenkort afscheid van de plaatselijke politiek. Privé omstandigheden hebben van Asten dit besluit laten nemen. Van Asten is sinds 2012 verbonden aan de Deurnese VVD, eerst als commissielid en sinds december 2016 als raadslid. Bij instemming van de gemeenteraad zal direct op 15 september a.s. haar zetel overgenomen worden door Mark van den Heuvel, de eerstvolgende op de lijst van de partij.

Mark van den Heuvel (43) woont in de Sint Jozef en is getrouwd met Paulien. Samen hebben ze 3 kinderen, Luc (16), Niels (14) en Fleur (8). In het dagelijkse leven heeft Mark, samen met zijn compagnon Rob, een automatiseringsbedrijf (Roma ICT Diensten). Daarnaast is hij momenteel nog actief als voorzitter van Stichting Parkmanagement Peelland. Een functie waar hij na 10 jaar het stokje gaat overdragen, omdat hij dit niet te combineren vindt met het raadslidmaatschap. In het verleden is hij tevens actief geweest binnen de Ondernemersvereniging als bestuurslid en later als voorzitter.

Mark is nu ruim 2 jaar verbonden aan de Deurnese VVD als commissielid. Voornamelijk binnen de commissie Ruimte en Economie en als lid van de rekeningcommissie. Hij is trots op de voordracht, maar wel met gemengde gevoelens: “Eerst en vooral vind ik, en ik spreek namens de gehele fractie, het erg jammer dat Mirjam ons gaat verlaten. De afgelopen jaren heeft zij zich enorm ingezet voor de Deurnese VVD en wij zullen haar gaan missen binnen de fractie. Daarentegen heb ik enorm veel zin om Mirjam’s taken over te nemen en mij in te zetten voor de inwoners en ondernemers van Deurne”.