koeien
- 2 maart 2019

Meerderheid agrariërs heeft bedrijf op orde

De voorspelling van de Deurnese VVD en vele anderen komt uit. Er bestaat geen grote groep agrarische ondernemers die willens en wetens alle regels aan zijn laars lapt. (zie hier ED artikel)

Naar aanleiding van verschillende berichten het afgelopen jaar is de provincie Noord Brabant bezig met een grootschalige controle in de agrarische sector. De eerste resultaten werden afgelopen week gepresenteerd. Die resultaten bewijzen dat een ruime meerderheid aan agrarische ondernemers serieus met zijn bedrijf bezig is.

De Deurnese VVD vindt dat goed nieuws! We hebben steeds gezegd dat het overgrote deel van de ondernemers naar eer en geweten een bedrijf in het buitengebied voert. Dat het overgrote deel van van de ondernemers alle ingewikkelde regels zo goed mogelijk volgt. En dat het overgrote deel van de ondernemers alleen maar legale activiteiten uitvoert.

De Deurnese VVD staat voor een harde aanpak van iedereen die willens en wetens de regels aan zijn of haar laars lapt. Dat kunnen we niet gebruiken op bedrijventerreinen of in de woonwijken en dus ook niet in het buitengebied. Daar blijven we voor staan.

Daarbij blijven we ook strijden voor een genuanceerd debat. In dat debat gaan we niet iedereen over één kam scheren. We zien de ondernemers in het buitengebied als een serieuze gesprekspartner om tot vernieuwing en verduurzaming te komen. Met deze controles in de hand weten we dat het overgrote deel van de agrarische ondernemers aan dat profiel voldoet.