Kienen bij ‘Ons Plekske’ in Liessel
- 7 maart 2014

Kienen bij ‘Ons Plekske’ in Liessel

Donderdag 6 maart heeft een deel van de fractie een avond achter de schermen meegeholpen bij ontmoetingsruimte Ons Plekske in Liessel. In Ons Plekske worden naast een eetpunt en een buurtkamer dagelijks dag- en avondactiviteiten georganiseerd voor de bewoners van De Wellenshof, De Gasterij en andere senioren uit Liessel. Ons Plekske heeft een eigen ruimte in De Gasterij en is geheel zelfvoorzienend. Dat met de hulp van meer dan 70 vrijwilligers!

Tijdens deze avond heeft VVD Deurne de wekelijkse kienavond georganiseerd samen met de vaste vrijwilligers. De avond werd vakkundig door kienleider Jeroen van Lierop gepresenteerd en de ouderen waren zichtbaar tevreden met de door VVD Deurne ter beschikking gestelde prijzen.

Naast gezelligheid was het voor de fractie ook interessant om met de vrijwilligers en bezoekers in gesprek te gaan. Mantelzorg, zorgcoöperaties en andere vormen van (vrijwillige) ouderenzorg worden steeds belangrijker en staan centraal binnen de gemeentelijke zorgtaken. Als fractie zullen wij de ontwikkelingen binnen de (ouderen)zorg natuurlijk op de voet volgen en zullen wij Ons Plekse ondersteunen daar waar mogelijk. Zoveel inzet van vrijwilligers is bewonderenswaardig te noemen!

Ons Plekske bedankt voor deze gelegenheid en tot volgend jaar!

Bent u benieuwd naar Ons Plekske klik dan hier voor meer informatie.