Eigen bushalte voor Zeilbergse kinderen
- 3 augustus 2017

Eigen bushalte voor Zeilbergse kinderen

Het is inmiddels duidelijk dat er geen nieuwe gymvoorziening komt in Zeilberg. De gevraagde investering van EUR 800.000,- weegt helaas niet op tegen de kosten van EUR 13.000,- voor het busvervoer. Uit beantwoording van raadsvragen van ons raadslid Ruud Berkers is ook bevestigd dat er vanwege klachten van omwonenden, gekozen is voor een alternatieve opstapplaats bij Den Draai.

Aangezien het nu duidelijk is dat er ook de komende jaren gebruik gemaakt gaat worden van busvervoer, hebben wij het College gevraagd om een nieuwe opstapplaats te realiseren dichtbij de school. Dit zodat het busvervoer toch makkelijker en veiliger georganiseerd is. Dit met beperkte overlast voor de omwonenden. Vervolgens hoeven de kinderen niet meer naar Den Draai te wandelen, waardoor er effectief meer sporttijd overblijft. De extra infrastructurele kosten kunnen meegenomen worden in de begroting, aangezien de eerder toegezegde EUR 360.000,- voor aanpassingen aan Den Draai nu vrij vallen.