Bouwen
- 22 maart 2017

Drastische verlaging legeskosten voor ruimtelijke plannen!

Wederom is er een flinke stap gemaakt in het verlagen van belastingen in Deurne. Deze keer zijn de legeskosten* voor ruimtelijke plannen aangepakt! Binnen de bebouwde kom zijn de leges tot wel 44% gedaald en buiten de kom tot wel 24%. Dit scheelt inwoners en ondernemers met plannen zo EURO 5.000,00. Dit is een flink verlaagde drempel. Het stimuleert inwoners en ondernemers om plannen te maken en zich niet vooraf geremd te voelen door hele hoge kosten.

Vanaf 2011 is de VVD fractie hier intensief mee bezig geweest. Raadslid Ruud Berkers heeft in 2011 met steun van de gemeenteraad een motie ingediend die het vorige college opriep om de absurt hoge legeskosten aan te pakken. Het vorige college koos echter alleen om kleine aanpassingen door te voeren. Raadslid Martijn Lukassen heeft onlangs de handschoen actief weer opgepakt en het mede-initiatief genomen voor het vormen van een speciale werkgroep ”Leges”. Marnix Schlosser heeft namens het College als Wethouder uitvoering gegeven aan deze plannen! De aanhouder wint!

Wij danken alle politieke partijen voor de samenwerking in dit dossier. Daarnaast zijn we trots op dit College voor het actief doorpakken. Ook de ambtenaren hebben een belangrijke rol gespeeld. Slimmer en creatief denken loont!

* Legeskosten = Voor het aanvragen van een vergunning of een verzoek tot wijziging van het bestemmingsplan betaal je leges. Dit zijn kosten die je betaalt voor de uren die de gemeente bezig is met de beoordeling van de aanvraag

Social wall Facebook VVD Deurne
Op de Social Wall heb je al onze online activiteiten in een oogopslag in beeld!
Lijst VVD Deurne 2018
Onze mensen