Glasvezel
- 10 juli 2017

Direct glasvezel bij herinrichting Neerkant?

Over 2 maanden in Neerkant een nieuwe weg aanleggen en die over 3 maanden weer openbreken om er glasvezel onder te leggen? Dit gaat natuurlijk in tegen het boerenverstand waar onze gemeente zich door kenmerkt, dus moeten we knopen doorhakken!

Om ervoor te zorgen dat Deurne in de toekomst op digitaal gebied meekomt is een investering in de vorm van een glasvezelnetwerk van belang. Omliggende gemeentes hebben deze slag veelal al gemaakt en volgens de NOS is meer dan 80% van de huishoudens binnen deze gemeentes al aangesloten op het glasvezelnetwerk (Asten 85%, Someren 80%, Gemert-Bakel 79% (https://tinyurl.com/y7o5mhd7)).

Het is belangrijk dat deze transitie snel gebeurt. Bedrijven in Deurne hebben dit nodig om bij up-to-date te blijven en voor onze inwoners verhoogt dit het woongenot aanzienlijk. Om deze reden hebben wij raadsvragen gesteld aan de wethouder.

De wethouder geeft aan dat hij bezig is met de onderhandelingen over de realisatie van een glasvezelnetwerk in Deurne. Gelukkig ziet de wethouder de noodzaak van snel en zorgvuldig handelen.

Snelheid is vooral belangrijk voor Neerkant, waar zeer binnenkort de schop in de grond gaat. De wethouder geeft aan niets te kunnen beloven op dit laatste punt en dat begrijpen wij. Wij roepen de wethouder wel op om dit mee te nemen in het proces en dus vaart te maken.

Voor de gehele raadsvragen inclusief antwoorden klikt u hier.