Fietsenstalling NS
- 26 augustus 2017

In Deurne in verhouding meer fietsdiefstallen dan in Helmond!

Afgelopen week werd bekend dat in Deurne dit jaar in verhouding meer aangiftes van fietsdiefstallen werden gedaan dan in Helmond. Het aantal aangiftes was in Deurne al hoog maar is dit jaar zelfs gestegen. Dit betekent dat we momenteel na Eindhoven het meeste aantal aangiftes per inwoner hebben in de regio!

Tijdens de zomerbeschouwing hebben wij al aangeven niet tevreden te zijn met de fietsenstallingen in Deurne. Het station staat op een doordeweekse dag overvol met fietsen die overal neergezet worden. Dit komt omdat er simpelweg geen plek is in de fietsenstalling. Ook in het centrum zijn er te weinig plekken waar je met een gerust hart je fiets neer kan zetten.

Wij pleiten daarom voor verandering. Een aantal zaken moeten hiervoor gaan zorgen. Ten eerste meer plekken om je fiets veilig te stallen. Ten tweede “slimme” maatregelen zoals verlichting of camera’s op tactische plekken. Ten derde meer handhaving op het gebied van fietsdiefstallen.

Wij hebben over dit onderwerp raadsvragen gesteld, bekijk deze door hier te klikken.