Rode loper
- 1 maart 2018

De deur staat altijd open!

Hoe wil je met inwoners, organisaties en bedrijven omgaan? Dat is eigenlijk de grote vraag deze verkiezingen. Veel partijen praten over het betrekken van inwoners. Ze hebben het over de rode loper uitleggen. Wij zijn heel erg blij met deze trend, want dat betekent dat ze van ons hebben geleerd.

VVD Deurne stelde vier jaar geleden dat er in Deurne iets moest veranderen. We noemden deze cultuurverandering ‘’de rode loper’’. De gemeente moest gaan denken in kansen. Er moesten minder regels komen. We wilden naar inwoners luisteren. Niet in conflict gaan maar praten met inwoners. Een sterk liberaal geluid.

Gelukkig is de rode loper sindsdien ook op diverse plaatsen uitgerold.

Het conflict met de woningbouwvereniging is opgelost waardoor er weer volop gebouwd wordt. We hebben regels geschrapt voor bouwen en het kappen van bomen. Welstandsbeleid is sterk vereenvoudigd. De Zuidelijke omlegging is open. Conflicten worden steeds vaker opgelost zonder ellendige rechtszaken. Langdurige moeilijke dossiers zijn opgelost.

De grootste verandering zien we natuurlijk in de zorg. Onze wethouder heeft inwoners steeds betrokken om de zorg slimmer te regelen. We hebben tientallen regels en procedures geschrapt. Zorg wordt in de wijk geregeld. Gesprekken worden gewoon bij mensen thuis gevoerd. Met Zorg in Deurne hebben we een enorme stap gemaakt om laagdrempelig, dichtbij onze inwoners en efficiënt zorg te leveren.

Is daarmee het rode loper project geslaagd en zijn we nu tevreden? Absoluut niet! Dit is pas het begin!

We horen nog steeds te vaak dat inwoners en ondernemers tegen muren oplopen. Het is zo ontzettend logisch om inwoners te betrekken bij het maken van beleid dat wij eigenlijk niet snappen dat dit buiten de zorg amper gebeurt. En dan gaat het niet over een abstract iets als een burgerbegroting. Nee het gaat om actief met je inwoners aan de slag gaan. Niet praten óver inwoners maar mèt inwoners. Gewoon doen! Een politieke partij die dit normaal vindt zal ook zo werken in de gemeente.

Welke partij was de afgelopen jaren steeds opnieuw actief in gesprek met inwoners en ondernemers? Welke partij was ook buiten verkiezingstijd actief op websites en social media? Welke partij durfde de straat op te gaan om met inwoners in gesprek te gaan, ook als het moeilijk was, zoals bij niet populaire beslissingen rondom AZC of arbeidsmigranten? Welke partij durft te doen?

Juist, die partij is VVD Deurne! Dat is de partij die zo van nature zal besturen! Daarom is ons motto VVD Deurne DURFT! Geen woorden maar daden.

En ook de komende weken blijven wij in gesprek. Niet alleen online, ook in ons clubhuis staat de deur wagenwijd open. De rode loper ligt uit! De koffie staat iedere vrijdag en zaterdag klaar.

Je bent van harte welkom! Om te praten over welk onderwerp dan ook.

Tot snel!

Namens VVD Deurne Durft!, Lijsttrekker Marnix

Openingstijden Clubhuis:
Vrijdag 2 maart:
13.00u tot 17.00u.
Zaterdag 3 maart: 09.00u tot 12.00u.

Vrijdag 9 maart: 13.00u tot 17.00u.
Zaterdag 10 maart: 09.00u tot 12.00u.

Vrijdag 16 maart: 13.00u tot 17.00u.
Zaterdag 17 maart: 09.00u tot 12.00u.

Op vrijdag is Marnix aanwezig.

Clubhuis VVD Deurne_0.jpg