College B&W positief over snelheidsverhoging Knoflookpad
- 25 oktober 2016

College B&W positief over snelheidsverhoging Knoflookpad

Naar aanleiding van raadsvragen van de VVD fractie heeft het College van B&W positief gereageerd om een snelheidsverhoging op het Knoflookpad door te voeren. Veel inwoners en gebruikers klagen over de te lage snelheid van 50 km/u.  Resultaat is dat er weinig tijdbesparing ervaren wordt, waardoor omrijden vermeden wordt. ‘’De VVD wil juist dat de zuidelijke omlegging  zo veel mogelijk gestimuleerd wordt en het centrum veiliger wordt. Een snelheidsverhoging van 50 naar 70 km/u past daarbij goed’’, aldus raadslid Ruud Berkers

Het College herkent ook de behoefte om een snelheidsverhoging door te voeren. Daarnaast zal met de komst van een spoortunnel op Binderendreef onderzocht moeten worden welke andere mogelijkheden er zijn. Wethouder Biemans heeft een breed integraal onderzoek toegezegd waarin naast een snelheidsverhoging, ook een betere doorstroming en verhoging van de verkeersveiligheid wordt onderzocht.

Door de aanleg van het Knoflookpad is inmiddels de verkeersdrukte op de Fabriekstraat met 25% afgenomen en op de Vlierdenseweg met 17%.

Lees hier de beantwoording van de gestelde raadsvragen.